Änglasamling.

image145
foto Gunilla


Dom senaste 6 jularna har jag fått en Goebel ängel i julklapp,så nu har det blivit så att jag börjat
sammla på dom. Dom är så  fina tycker jag. Ska nog skaffa ett skåp med glasluckor som jag
kan ha änglarna i......Förra julen fick jag den ängeln som drar en barnvagn.....


image146
foto Gunilla


Jag fick den här för givaren visste att jag skulle bli mor-mor för tredje gången vilken dag som helst.
Inte visste jag då att just denna ängeln har en viss betydelse. På annandagens morgon  ringde
min yngsta dotter och berättade att det nog var dags. Eftersom jag skulle vara med på förlossningen,
så bestämde vi att träffas vid förlossningen. Det blev en långdragen förlossning, och det visade sej
att barnet kom snett. Efter många timmar föddes lilla Emil. Det var en härlig känsla att få sitta och
hålla honom under tiden mamma och pappa gick till duchen. Innan jag åkte hem fick jag följa dom till
pacienthotellet där dom skulle vila ut några dagar. Dagen efter var vi och hälsade på igen. På kvällen
andra dagen visade det sej att Emil inte mådde bra. Han var slapp i armen och fick kramper. En läkare
tittade till honom och sa att det var normalt att nyfödda höll på så. Nästa dag var hann ännu sämmre
och en sköterska slog larm....Nu blev det panik, Emil fick föras till neurologen i Uppsala i helikopter, där det konstaterades att han fått en hjärnblödning. Föräldrarna sattes i en taxi till Uppsala, och jag och Emils
far-far åkte efter i egen bil. Men Emil visade sej vara stark, och när den värsta krisen var över åkte jag
och far-far hem. Emil och föräldrarna fick vara kvar i Uppsala i flera veckor. Det var när jag kom hem
som jag satte mej ner och fick se ängeln. En ängel i en blå klänning, på filten i vagnen fanns ett blått
hjärta, ängeln höll sin hand över barnets huvud på vänster sida, just på den sidan satt Emils blödning.
Då förstod jag att detta är Emils lilla skydsängel, och den ska han få av mej en dag.

Idag är Emil pigg och kry. Han har förstås varit tvungen att få en shunt inopererad. Den ska han ha hela
livet. Detta är mycket vanligt att det måste göras efter blödningar i hjärnan. Emil lär sej något nytt nästan
varje dag, och håller som bäst på att träna sej att gå nu. Kika gärna på hans blogg som ni finner på mina
länkar. Detta var en liten sann berättelse om skyddsänglar, för visst finns dom.....

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fint du skrivit om Emil.
Det var en fin skyddsängel han har.
KRAM KRAM

2007-11-16 @ 14:43:14
URL: http://emilsliv,blogg.se
Postat av: Ulla

Skönt att höra att Emil mår bra. Måste varit en fruktansvärd tid innan ni visste om han skulle klara sig eller inte.

2007-11-16 @ 16:46:27
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kaffere

Hej!jag har läst om lilla Emil tidigare,en riktig liten kämpe.
Det låter helt sjukt att inte få vara sjuskriven för de problem man har!
Hur lång tid in i framtiden gäller det?Jag har värk precis över allt,alla muskler och leder på kroppen.Jag kan stämpla 1 år,sedan ska jag leva på maken,det kommer aldrig att gå!
Tack för informationen.
Mvh Anna-Carin

2007-11-16 @ 19:15:32
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Anna

När jag läste om Emils ängel fick jag gåshud. Skönt att han har mor, far, mormor, en ängel och alla andra som vakar över honom!
Änglarna är jättefina.
Fick en ängel på mailen idag, han var av det lite fräckare slaget men historien som följde med honom var rolig och fick mig att skratta så jag tycker det legitimerar honom som ängel ändå!
Ha det bra!
Anna

2007-11-16 @ 20:15:49
URL: http://enannassida.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag bor ca:20 mil från Stockholm,men visst skulle jag ställa upp.
Har för mig att det har varit ett demonstrations tåg för ca:1 1/2 år sedan.Då om den höga afgiften till fack och arbetslöshetskassan.Det som irriterar mig,är att läkare och FK inte lysnat på mig.Har de gjort det tro inte jag att jag varit så dålig i dag som ja är.Jag har inte fått rätt vård och behandlingar.Och nu kastas man bara ut.
Äter du någon medicin mot din värk?
Jag äter Gabatin Actavist som lindrar muskel värken och gör att jag får sova på natten.

2007-11-17 @ 13:37:16
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Gunilla

Kan inte ta någon medicin nu..... Min mage klarar inte det. Slutade med medicin för att jag blev illamående och bara spydde upp den efter en halvtimme. Min livskvalitet är med andra ord sämre med medicin, jag lever hellre med värken än illamåendet som gör mej sängliggande...Har ej fått någon egentlig diagnos från läkare på min värk. Undrar bara om jag fick den efter trafikolyckan eller om det är efter tungt arbete innom vården.

2007-11-17 @ 13:58:34
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej Gunilla! jag har också ätit mycket mediciner som jag blivit riktigt sjuk av,som du kräkts.Den här funkar i allafall.
Ha det bra/ Anna-Carin

2007-11-17 @ 18:13:02
Postat av: Lillepip

javisst finns dem!Hoppas du oxå haft en skön söndag o man måste slappa ibland o bara få vara ,må gott,pip

2007-11-18 @ 18:58:46
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: marie

om du vill får du berätta om
roberts födelse.
ska vara intressant hur du upplevde det.
alla har vi olika, bara det med christine

2007-11-18 @ 19:00:44
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Eva

Vad fint du skriver om Emil och skyddsängeln. Måste ha varit en jobbig tid.
Kram från
Eva

2007-11-18 @ 20:28:33
URL: http://suntliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0