Det här behöver jag inte.

image112
foto Gunilla.

Nu har det äntligen skett. Idag blev bilen lastad med skräpet som har stått ända sen i Mars....
Det skulle ha varit borta för länge sen om jag bara varit hemma. Tur att det finns sopstationer
så man kan göra sej av med skiten. Och tur att bilen är stor så jag slapp hyra en kärra. Det var
första rensningen det,och det blir säkert 2 lass till innan jag känner mej nöjd......Nu bär det av till
sopstationen som ligger en dryg mil bort.....


image113
foto Gunilla.

Framme på sopstationen är det dags att kolla var allt ska slängas. Det är färgat och ofärgat
glas, papper, brännbart, icke brännbart, metall, färgbukar, o.s.v.......Tur att jag sorterat hemma
så jag inte behövde stå här och göra det, för då hade jag väl fått vara här tills i kväll.....Nu är det
i alla fall gjort och det känns så sköööööönt. Nu är det bara att åka till affären och panta alla
petflaskor och burkar, och åka hem och börja sammla ihop ett nytt lass........


Kommentarer
Postat av: marie

skönt att bli av med skräp, som man inte använder och som bara tar en massa plats

2007-10-23 @ 18:48:40
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Caroline

Skönt att bli av med skiten.
Här skulle det nämligen också behövas göra en rensning i källaren och uthuset.
KRAM

2007-10-23 @ 18:57:04
URL: http://hemochlycka.blogg.se
Postat av: Helena

Visst är det skönt när man äntligen får sånt där gjort!Tack för din snälla kommentar, vi får se. Idag blev jag riktigt ledsen. Natti, natti!

2007-10-23 @ 23:32:51
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0