Kusliga kvällar o nätter....

I natt hände det igen på jobbet.......Det är någon eller några mörkt klädda karlar som smyger omkring
på jobbet på kvällar o nätter.  Dom är inne hos de boende och skrämmer dom. I natt var det tre damer
på samma våning som haft besök. Den ena damen sa att det  var två personer och att vi skulle passa oss. Och den andra var vettskrämd och ville inte vara själv. Den tredje larmade vid 5 på morgonen, hon frös....hennes balkongdörr var öppen, och det hade den inte varit vid tidigare besök. Damen kan inte gå upp själv och öppna dörren. Detta har pågått i många år enl mina arbetskolegor.  En annan gammal dam
berättade att någon stått vid hennes säng och frågat efter nycklar, en annan sa att en karl stått gömmd bakom dörren. 
Man hör steg, på våningen över. Men när man kommer dit finns ingen där. Personal har hört någon ramla utför trappan i trapphuset, Men när de sprang dit fanns ingen där, personen i fråga måste ha halvt slagit ihjäl sej. Så inatt blev det åter igen larmat till securitas....På söndag ska jag jobba kvällen. Sista timmen är jag själv på två vån tills nattpersonalen
kommer. Känner redan hur hjärtat pumpar och är långt upp i halsgropen. Ska jag vara tvungen att låsa in mej på kontoret, vet inte om jag har någon större lust att befinna mej ute på avd ensam. Fast måste ju gå  ifall det larmar.  Ett stort problem har det blivit.
Man ska inte behöva känna sej hotad på jobbet. Och man undrar vad det är för slags personer som gör så här.
Vad har dom för utbyte av att gå in hos våra gamla och skrämma dom. Och hur vet vi som personal att inte personerna har vapen, ifall man skulle komma in i en lägenhet och överaska dom. Ett överfallslarm hjälper ju inte mycket om personen har kniv......Allt detta känns mycket obehagligt......Hoppas att det löser sej.....
  


Kommentarer
Postat av: Anna

Läskigt...

Jag hoppas att det löser sig. Det finns anska billigt rörelsedetektorer som man kan ställa på var sin sida dörren. När någon passerar ringer en klocka. Det kanske skulle skrämma iväg dem och förvarna er när det kommer in någon genom ytterdörren...

Lycka till!

Anna

2008-09-20 @ 10:17:27
URL: http://enannasisda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0