Poliskontroll......




I dag blev jag stoppad.....fattar inte varför man blir så hispig så fort man ser
en poliskontroll.....såg den uniformklädde mannen på långt håll....och hur han
vinkade in bilarna framför mej....bra tänkte jag, finns nog inte plats för mej
på den lilla parkeringsfickan.....så jag kan nog susa förbi.....men nej då,
han ville att jag skulle stanna fast bilen nätt och jämt fick plats. Fick lite tid
på mej att kolla in batongAdolf.....han ville se körkort, och hade blåsapparaten
i handen.....Fattar inte varför man ska bli så nervös....letade upp mitt körkort
och tänkte.....jag hatar att blåsa i apparaten....luften räcker ju aldrig till...Men
när han kom fram till mej hade jag fixat bästa smailet, och log så rart mot honom.
Han fick se mitt körkort och när han bad mej blåsa sa jag.....kan nog blåsa så hela
apparaten blir grön....jag blåste så jag tappade andan och kände mej grön hela
jag......batongadolf kollade apparaten och sa.....ser ju bra ut det här, blinkade åt mej
och önskade mej en fortsatt trevlig dag. Tack det samma sa jag....och susade vidare....

Kommentarer
Postat av: Linda

haha, alltid blir man lika nervös även fast man vet att man inte druckit.. =P

2009-10-01 @ 23:19:27
URL: http://lindali.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla

ja det räcker med att se dom....vet aldrig vad dom ska kolla....herregud måste nog köpa nya sommardäck.....

2009-10-02 @ 15:57:56
URL: http://ganilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Härligt att höra ifrån dig igen! Har flera poliser i bekantakpskretsen så jag är inte så väldigt nervös längre men är man på resande fot. Har bilat utomlands några gånger då blir det nervöst värre!

Jag ligger lite lågt med min blogg men ibland kommer det ett inlägg.

Välkommen tillbaka!

Anna

2009-10-06 @ 12:28:40
URL: http://enannassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0