Blev så rädd så jag skrek.

image104


Ni kan inte ana hur gårdagen slutade. Vi var uppe till ca 02.00 på natten. Jag gick först upp och
la mej, bläddrade i en tidning. Min göbbe ropade på mej och sa att han såg en mus i köket. Du
får komma ner och hjälpa mej att fånga den.....OK sa jag.......som är livrädd för möss. Gick ner
och smög in i köket. Frågade var är den???? Den hade gömt sej under kylskåpet. Göbben sa åt
mej att stå och passa så den inte sprang någon annanstans. Jag håller utkik sa jag lagom
modigt..... Under tiden som han hämtade något att fånga den i så kom den springande efter
golvet....Jag skrek och hoppade upp på en köksstol......Göbben skrattade så han kiknade, och jag
skrek att jag behövde gummistövlar....Då skrattade han ännu mer.....men fånga den nu då fick jag ur mej.
Musen sprang in i tvättstugan och vidare in på toa. Där var äventyret slut för den lilla musen. När
vi gått upp och lagt oss tittar göbben mot fönstret som är vid huvudändan på sängen, och säger
nej där är det en till......Jag flög upp ur sängen och skrek ....var då? vart är den?....Han skrattade och
sa att han bara skojade. Vi brukar ha fönstret i sängkammaren på glänt på natten, och vi såg att det var
där den kommit in för den hade lämnat spår på fönsterhyllan. Så nu får vi ha fönstret stängt, för att
inte riskera att det springer möss över huvudet på oss när man ska sova. Det var faktiskt den första
musen som kommit in sedan vi flyttade hit för 3 år sen. Har bara hört en som knaprat vid ytterdörren
inne i väggen......

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag tycker inte heller om möss för nära inpå en, jag undrar varför man ställer sig på en stol för en mus kan ju klättra upp på stolen om den vill. :) ha det gott!

2007-10-18 @ 11:46:32
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: maria

Hi, hi kan tänka mig hur det såg ut, men åxå höra dig skrika på Torsbymål :D. Vad T måste varit nöjd!!!Men jag är inte mer kaxig vad det gäller möss heller!!kram

2007-10-18 @ 12:26:40
Postat av: marie

jag tycker den musen på bilden ser söt ut,jag har inte bestämt ännu om gardinen.
den fanns inte i rost, så jag avvaktar nog.

2007-10-18 @ 16:12:40
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna Andersson

Skratt! Gamla minnen väcks till liv! Min mamma jagade mus en hel natt. Hon byggde gångar av böcker och jagade in musen i fällan. När jag och syrran vaknade på morgonen var hela nedervåningen en labyrint. Mamma kunde inte sova när musen var på nedervåningen eftersom pappa sagt att möss kunde gå i trappor (den dummern!). Mamma började jakten vid 21 och musen gick i fällan kl 03! Efter detta gick hon och la sig, nöjd med att musen var död. Hela familjen fick sen hjälpas åt att storstäda huset när pappa tagit ut musen och fällan.
Jag är inte rädd för möss även om de inte är trevliga däremot har jag mycket svårt för kackelackor. Såg en stor en när jag hälsade på min syster när hon bodde på Hawaii, efter det har jag tom svårt för stora skalbaggar så jag förstår din känsla.
Du får skaffa ett myggfönster i matall, då kan fönstret vara öppet men inga möss komma in...
Må gott!
Anna!

2007-10-19 @ 12:36:16
URL: http://enannassida.blogg.se/
Postat av: mathias

men Mossan då du vet väl att en mus inte är farliga he he he kan se hur du står på stolen och skriker. och kommer genast att tänka på ormen som vi sprang och jagade dig med som små he he he

2007-10-19 @ 21:32:21
Postat av: Helen

Jag har full förståelse för reaktionen. Fy satan. Det är det äckligaste jag vet!!!!!!!!!!
Klarar inte av de små odjuren. Vet att det är löjligt att vara rädd för dem men de är så vidriga.

kram Helen

2007-10-22 @ 11:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0