Emils liv.

image107
Foto Gunilla

Som ni ser på bilden är Emil pigg som en mört nu. Han har fortfarande kvar sin nål i armen, ifall
han skulle behöva mer dropp. Han är ju väldigt svårstucken, och då tycker jag att sjukhuset ska
se till att den nål han har fungerar. Jag frågade Carro om dom spolat nålen sen dom tog bort
droppet i fredags. Nej sa Carro, det har dom inte gjort. Vi fick gå upp till avd 12 och fick be om att
dom skulle spola nålen, för ev  om det skulle tillstöta något så han behövde dropp igen......Ska man
behöva be om det???, är inte det dom sjukvårdutbildade som ska tänka på detta??????..Tycker att det blivit
så slappt inom sjukvården. Har själv jobbat på sjukhus så jag vet att nålen ska spolas. Tänk om nålen
slammat igen, skulle dom då återigen ha plågat honom med att sticka sönder både händer armar
och fötter, han är ju redan sönderstucken.... Jag blir rent ut sagt förbannad på sjukvården.....för det är ingen
som tar sitt ansvar på allvar längre. Ett exempel med Emil. Han var hemskt hård i magen. På onsdag kväll fick han
Laktulos, nästa morgon skulle han få mera. När jag kom dit vid 12-tiden på dagen frågade jag Carro om han fått
sköta sin mage och om han fått mer Laktulos. Nej han har inte skött magen och något Laktulos har han inte fått.
Det hade dom helt enkelt glömt bort. Och nu undrar jag.....har inte personalen rapport till nästa arbetslag som
börjar jobba......eller är det indragningar på det oxå.....JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD PÅ SJUKVÅRDEN SOM INTE
FUNGERAR SOM DEN SKA LÄNGRE. Det hemskaste var när dom sa att dom skulle skicka röntgenbilderna
till neurologen i Göteborg..... Vadå Göteborg sa pappan?????.... han har ju gått i Uppsala sen han var nyfödd. Jag sa ...ska han till ett nytt sjukhus nu?????.... Läkaren sa, jaha tur att du sa det, Har han gått i Uppsala ? naturligtvis skickar vi bilderna till Uppsala.... MAN
KAN UNDRA HUR MYCKET DEN LÄKAREN LÄST PÅ I  EMILS JOURNAL INNAN HON GICK IN PÅ RUMMET..............sJÄLV TYCKER JAG VÅRDEN ÄR VÄRDELÖS IDAG.... MAN MÅSTE VARA FRISK NÄR MAN ÄR SJUK. Tänk på alla som inte har någon som kan vara med och protestera när skjukvården  gör fel. Hur blir det med dom?????? Jag kan inte smälta att dom behandlat mitt barn-barn så här som bara är 10 månader........ Om det kommer att bli en grej till med hans huvud så kommer jag att anmäla Karlstad sjukhus, förlossningen i karlstad, och även barnmorkan i Torsby för felbehandling..... 

Kommentarer
Postat av: Niina

Skönt att se att han ser så pigg ut! hoppas allt är bra så de får komma hem snart.

2007-10-21 @ 00:44:44
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: marie

ja de har varit väldigt slapp med emil, de borde skämmas.
jag har inte fått deras nya tel,nr.
godmorgon i alla fall

2007-10-21 @ 10:03:45
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: maria

Hej igen! Vad tråkigt att Emil varit sjuk!!!Har ju aldrig träffat honom, men lider med er ändå.
Måste va bra med "bloggen" nu, så att du även kan skriva ut känslorna här!!!(Lite svårt att skriva för mig ida- Elsa är med & "hjälper" till :) Hör av dig om vi skulle ta en fika!!! kram

2007-10-22 @ 19:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0