Tiden står stilla.....

image176
foto Gunilla

Tiden segar sej fram idag. Sitter och väntar på besked från Upsala hur operationen på Emil
gått. Det känns så overkligt allt. Denna lilla goa 1-åring ska behöva genomlida detta p.g.a.
flera läkarmissar på sjukhus. Hur kan något sådant få hända i dagens Sverige. Vem har
ansvaret när föräldrarna flera gånger sökt hjälp, och läkarna säger att det är biverkning
av vacsinspruta. Tycker det verkar som om många läkare är på jobbet bara för att få ett fett lönekuvär.
Det går inte att lita på vad de säger. Jag tycker att det första som en läkare skulle ha tänkt på
som träffat Emil. Kanske är det shunten som krånglar. Men antagligen har dom inte ens
läst  jornalen så dom vet vad som gäller. Och tack vare detta har Emil förlorat syn på höger öga,
tappat motoriken i höger sida.  Synen kanske han aldrig får tillbaka, och motoriken tar lång tid
att träna tillbaka. Är det verkligen så här det ska vara med sjukvården......
Detta foto tog jag när Emil fyllde 1 år 26-12-07.
Min yngste son och mitt yngsta barn-barn.......

Kommentarer
Postat av: Niina

Jag tror inte att man får skriva vad jag tänker om läkaren i Torsby som Emil var till för så fula ord är nog inte tillåtna. Borde man inte ta det säkra före det osäkra och kolla upp det för säkerhet skull. Även om de inte trodde det var shunten??
För det måste ju ha slagit dem att det kunde va den?? när till och med en annan funderade på det!!
Med Emils bakgrund tycker jag att det inte skulle va nån tvivel om att det skulle kollas upp närmare.
Är det sånna läkare som man ska betro sitt barns liv till??
JAG BLIR SÅ ARG, fattar de inte att det är ett barns LIV och vilken oro det måste va för föräldrarna.
Aaahhhgg!!!
Håller alla tummar för Emil och hoppas verkligen inte att han måste opereras nått mer.
KRAMAR / Niina

2008-01-03 @ 15:50:13
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jag hoppas för guds skull att allt löser sig till det bättre för lilla Emil.Jag har inget förtroeende för sjukvården,vet inte vad det är som händer med vården i Sverige.
Jag ska tänka på er många kramar från mig// Anna-Carin

2008-01-03 @ 16:25:25
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: kicki

Ja, jag sitter här och håller mina tummar jag också..hoppas den lille blir frisk och att han blir återställd, sjukvården av idag är verkligen inget att lita på...hoppas höra av dej snart om hur det gått..kramen på dej från kicki

2008-01-03 @ 16:42:26
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0