Det gammla trädet.....


foto Gunilla

Det gammla trädet som jag ser varje dag ska troligtvis fällas. har följt det i över
1 års tid. Det har gett mej skugga på min balkong på em när det var som varmast
förra sommaren...det tycker jag är synd....mindre synd är....
Att min granntant ska vräkas p.g.a. sitt eviga TV-tittande om nätterna.
Trots 4 cekuritasbesök och påstötning från bostadsföretaget, så vägrar hon inse
att hon är störande.
För mej är detta outhärdligt eftersom det pågått hela tiden jag bott här, över 1 år.
Jag får varje natt gå upp vid två-tiden och banka i väggen, för att försöka få henne att
förstå att jag vill sova...
Det har varit möte med bostadsföretaget, men hon vägrar inse att det finns folk i
huset som behöver sova för att orka jobba...
Och den enda lösningen på problemet är att hon blir vräkt....
Hon har ju fått sina chanser att bättra sej....men det har tvärtom blivit värre i stället.....

Kommentarer
Postat av: mona

Synd om tanten. Vart ska hon ta vägen? Är hon senil eller bara hörselskadad?

2009-03-20 @ 09:33:23
URL: http://monalunde.blogg.se/
Postat av: marie

hon får skylla sej själv...det måste vara något fel på henne när hon inte förstår tillsägelser och inte bättrar sej......

2009-03-21 @ 07:43:37
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Christina

Att inte få sova på nätterna är jobbigt när man ska upp och jobba hade också detta problem de sista månaderna innan jag flyttade, ha det gott

2009-03-22 @ 20:36:40
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: Christina

Att inte få sova på nätterna är jobbigt när man ska upp och jobba hade också detta problem de sista månaderna innan jag flyttade, ha det gott

2009-03-22 @ 20:36:46
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: majacalzone

Halloj!! Längesen vi hördes av!!! Jobbig granne du...........hoppas det inte kommer någon värre nu då=) Hörde att du träffade Gunilla på Harrys å att du skulle höra av dig till mig inom en snar framtid=)!!??Kram så länge.

2009-03-25 @ 22:27:50
Postat av: Anna-Carin

Hej på dig! nu är det väldigt längesedan jag besökte dig på din blogg.Jag vet inte om du minns mig ens,det var på den tiden då både du o jag var sjukskriven.Jag hoppas det går bra för dig att jaobba.

Till damen i hyreshuset,varför kan hon inte ha hörlurar på sig om hon nu måste ha ljudet på så högt att hon stör.Då slipper hon bli vräkt.Men det finns de människor som helt enkelt ska ha rätt och då blir det på det här viset,hon blir vräkt.

Ha det bra // Anna-Carin

2009-08-16 @ 07:58:12
URL: http://www.imsefotovimse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0