Svininfluensa....




Har fått erbjudande om vaccination mot influensa A (HINI).
Vet inte hur jag ska göra.....det var en del frågor att svara
på före vaccination.....

jag skulle svara ja eller nej på följande frågor...

Om jag var överkänslig mot....

-gentamycin
-ägg
-formaldehyd, thiomersal,dexikolat
-influensavaccin (säsongsinfluensa)

hur ska man kunna veta om man är överkänslig mot dessa ämnen.
Ägg är väl det enda som jag vet att jag inte är överkänslig för...
vaccinet för säsongsinfluensa har jag aldrig tagit.....

nej det lutar nog mot att avstå det här......


OCH FRÅN DET ENA TILL DET ANDRA SÅ.......
fyllde mitt äldsta barn-barn 15 år igår....
En stort tack till CSK som såg till att Robert fick överleva....


foto Lennart

Han föddes 3 månader för tidigt, och vägde bara 700 gr....
åhhh så liten han var....
Idag är han stora pojken, och växer förbi oss alla.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Jag lutar nog åt att vaccinera mig. Har tagit sässongsinfluensan flera år och tycker jag är mycket friskare.

Härligt med sjukvård! Mina tjejer har tvilling kusiner. Utan modern mödravård hade ena tjejen aldirg överlent. Vid en rutinkoll visade det sig att en av tjejerna växte och den andra krymte. Akut tjejsarsnitt 2 månader för tidigt!

De vägde 1,1 resp 1,8 kg! Men båda överlevde och fyllde 15 år häromdagen!

Anna

2009-10-12 @ 10:34:33
URL: http://enannassida.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag har bestämt mig för att inte ta svininfluensevaccinet

2009-10-28 @ 20:57:41
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0