Nattsudd.....


foto Gunilla


När man jobbar nätter har man ingen större lust att ägna sej åt matlagning.
En räksallad är gott och framför allt mycket nyttig......och färdig på nolltid....
I natt blir det natt nr 5....börjar kännas, att människan är gjord för att vara
vaken på dagen och sova på natten....Värst är det mellan 03-05....benen
känns som bly, och det snurrar i huvudet....många konstiga repliker hoppar
ur min mun......i natt sa jag att jag skulle ringa en fimp när jag skulle gå
ut och få mej lite frisk luft.....och kompisen sa att hon skulle gå ut och lufta
balkongen....det blir många skratt....natten som gick var lite kuslig....en rullstol
som hade flyttat sej till mitt på golvet....konstigt, men har hört konstiga saker i det
rummet förut....Det sägs att det är Britta, som är ute och åker rullstol på nätterna.
Tanten har varit död i många år.....
Så i natt  när jag kom in i rummet för andra gången.....tuffade jag till mej,
trots att nackhåren reste sej....Jag ställde rullstolen vid köksbordet, satte på bägge
bromsarna och sa....Nu Britta räcker det, nu får du sitta här om du nödvändigtvis
måste vara här, annars kan du gå mot ljuset där uppe sa jag och pekade på
månen......Min jobbarkompis bröt ihop....Tur att man har kul på jobbet......

Kommentarer
Postat av: Linda

Jamen såklart är det tur att man har kul på jobbet, speciellt när det spökar så i det huset ibland.. =)

2009-09-09 @ 22:50:38
URL: http://egoli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0