Bloggtorka.....

image116
foto Gunilla.

Eftersom jag lider av bloggtorka och ryggskott så tänkte jag att jag skulle skriva lite om vår resa
till Kina. Vi åkte dit i Mars -06 och kom hem 29 maj. 3 månader i Kina blev en stor kulturchok
för mej som aldrig varit där förut. Vi bodde i en stad som hette Nanan City. Hur många invånare
som bodde i den staden vet jag inte, och det visste dom nog inte själva heller. Men mycket
människor var det i alla fall. Jag tror inte människorna där hade sett en västerlänning förr, där
blev man verkligen uttittad och utskrattad. När vi var ute och gick på stan blev man förföljd. En
dag gick jag till en park och skulle fota lite. Jag hade inte varit där mer än 5 min när det började
komma fram kineser som skulle titta på mej......kände mej som en utställningsapa. Dom tittade
på mina ögon som är gröna, dom tog i mitt hår, dom skulle ta i mej. dom jämförde sin längd
med min. Dom babblade kinesiska med varandra och skrattade och hade allmänt roligt åt mej.
Försökte prata engelska med dom men ingen kunde det språket. Så det var lika bra att prata
Svenska.....och Värmlandsdialekt, det var ju ändå ingen som förstod vad jag sa. Och jag kan lova
er att jag var inte len i mun. Jag bad dom helt enkelt att dra åt helvete. Det var så frustrerande
så jag gav upp att jag skulle ut och fota. Jag traskade tillbaka till hotellet med minst 20 kineser
i en svans efter mej. Inte förän jag gick in på hotellet skingrades skaran. Jag tänkte när jag kom
upp på rummet, hur ska jag stå ut med att vara  här i 3 månader. På bilden ser ni hotellet vi bodde på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0